15 Aralık 2015 Salı

Pratik Saç Bakımı




     Tekrardan merhaba (:

    Geçen ay blogla çok ilgilenemediğim için yazılarım epey birikti (: Bu ay imkanım oldukça bol bol yazmayı düşünüyorum. Böylece, hem geçen ayı telafi etmiş hem de yeni yazılarla yeni fikirler eklemiş olacağım. (:

    2015'in son incisi Aralık, soğuk havaya karşı savunmasız kalıp, çaylar kahveler eşliğinde kitap ve film keyifleri yaparken, bir yandan da sıcak havalarda esnekleştirdiğimiz bakımlarımıza dönmenin vakti bence. Hatta yaza düğünü olan gelinler için biraz geç bile kalınmış zaman dilimi olabilir. (:

 Bu yazımda, uzun zamandır aradığım, hazırlanması ve uygulanması kolay saç bakımından bahsetmek istiyorum. Saçları çok yavaş uzayan ve yazın düğünü olan  biri olarak, gelin topuzum daha hacimli görünsün diye bu bakıma başladım ve daha şimdiden sonuçları biraz amacından saptı gibi. Detaylara gelelim..

    Bu saç bakımını birkaç yerde araştırdıktan sonra uygulamaya başladım ve 3. haftayı bitirdim. Bakımın amacı, saç dökülmesini azaltmak, yıpranmayı engellemek ve herkesin en çok dilediği saç uzatmasını hızlandırmak. 

     Malzemelere gelecek olursak;

  • bir tutam sinameki
  • bir çay bardağı su
  • bir tatlı kaşığı badem yağı
  • bir ampul bemiks
  • sprey şişesi
  • streç film
    Önce, bir tutam sinamekiyi bir çay bardağı suda kaynatıyoruz. Kaynayan sinameki ılıdığı zaman süzüyoruz ve içine badem yağını ve bemiks ampulu ekliyoruz. Karışımı sprey şişesine doldurduktan sonra saç diplerine uyguluyoruz, kalanı da diğer kısımlara uygulayabiliriz. Streç filmle başımızı sarıyoruz ve tutabildiğimiz kadar kafamızda tutuyoruz. Sarıp uyuyabilirsiniz de ama çok problemli olabiliyor. Ben maksimum süre olarak film ya da dizi izlemeden önce uyguluyorum ve bittiğinde saçımı yıkıyorum. 

   Hiç zahmetli olmayan fakat bemiks ampul nedeniyle çok yoğun şekilde çocukken kullanılan vitaminlere benzeyen kokusu biraz rahatsız edebilen bu bakımı ilk ay haftada 1, sonra 2 haftada 1 ve en sonunda ayda 1 olarak uyguluyoruz. 

     Ben şuan 3. haftadayım ve saçlarımda net bir şekilde görebildiğim hacimlenme mevcut. İnce telli ve yıpranmış saçlarım oluğundan  farkı görebiliyorum. Ayrıca dökülme oranı %50'ye kadar azaldı diyebilirim.  Uzama konusunda ise benim bir fikrim yok ama annem uzadığını söylüyor. (: Bakıma başlamadan önce ölçmeyi unuttuğum için çok fazla fark edemiyorum. Ama tabi ki 3 haftada santimlerce uzadığını söylemek mümkün değil. (: Zaten yukarıda da dediğim gibi uzama amacıyla başladığım bakım, hacimlenmesi ve dökülmeyi azalttığı için amacından biraz saptı.

     Ek olarak; Bemiks ampulü ilk defa kullanıyorsanız saç dökülmesi ilk başlarda normalden biraz fazla oluyor ve bu korkutmamalı. Çünkü ilk uygulamada ölü deriden arındırdığı için olağan bir saç dökülmesi oluyormuş. Ayrıca bir ampulü de şampuanınızın içine kırabilirsiniz. Araştırmalarıma göre, dökülmeyi yavaşlatan bir etken oluyormuş. 3 haftadır evdekilerin saç dökülmesi de azaldı halbuki vitamin kullandıklarından haberleri yok. (: 
  
  Eczanelerde Bemiks 5'li ampul paketi şuanda 5TL civarında. Denemenizi şiddetle önerebilirim. (:


Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder