9 Şubat 2016 Salı

Mary Kubica - İyi Kız






       Herkese Merhaba!

  Limon Ağacı'ndan sonra bir çırpıda okuduğum kitaptan bahsedeceğim bugün. Okumadığım ama almaktan bir türlü vazgeçemediğim kitaplarım olmasına rağmen sırayı nişanlımın hediye ettiği kitaptan yana kullanıyorum. Ve Ocak 2016 basımı olan 'İyi Kız'ı elime alıyorum.

      Kitapta, oldukça varlıklı ailenin arası pek iyi olmayan küçük kızı Mia'nın - ki bu isim baş karakterimiz oluyor- kaçırılmasıyla başlıyor. Hırslı, Amerikan ve başarılı yargıç kocası yüzünden bastırılan İngiliz anne ve kızı bulmak için görevli dedektif ve kızı kaçıran Colin'in ağzından, üç farklı bakış açısıyla bize sunulmuş bir roman. İlk olarak söylemeliyim ki, roman oldukça akıcı ve merak uyandırıcı. Hikayeden bunaldığım hiç bir kısım olmadı diyebilirim. Kurgusu, yazarın 4 yıllık çalışmanın sonucu olarak ortaya konan ilk kitabı olarak düşünüldüğünde çok başarılı. Ama tabi ki, Bir Jean-Christophe Grange kadar mükemmeliyetçi bir kurgu ve akıcılık beklememek gerek. (:

    Sonuna gelecek olursak, çok şaşırtmayan, daha esrarengiz kitaplar okuduğumu var sayarsak, 'inanılmaz' derecesinde bir bitişe sahip değil bence. Ama çerez gibi okunabilecek, çok yormayan bir kitap. Her ne kadar sıra dışı gelmese de sonunu merak etmeden edemedim hatta kitabı bitirmeden uyumadım. Bunu da itiraf etmesem olmazdı. (:

      Toparlarsak, İyi Kız; mutlaka okumanız gereken bir kitap değil. Ama denk gelirseniz ve hafif dozda gerilim içeren bir roman arayışındaysanız, bu romanı satın almak için daha fazla vakit kaybetmemeniz gerekiyor bence. Keyifli okumalar şimdiden. (:

Sevgiler

2 yorum:

  1. Kitap hakkında genel de iyi yorumlar okudum ve benim de merak ettiğim bir kitap. Yorumun için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. rica ederim. En yakın zamanda okuman dileğiyle (:

    YanıtlaSil