4 Şubat 2016 Perşembe

Sandy Tolan - Limon Ağacı




      
          Herkese Merhaba! (:

     Uzun zamandır kitap yorumu yapamıyordum. Çünkü Kasım ayından beri okuduğum kitabı yeni bitirebildim. Aslında, Limon Ağacı'nı ben ilk yayınlandığı zaman almıştım. Bundan 5-6 sene önce başlamıştım ama bitirememiştim. Çok yoğun gelmişti. Yıllar sonra elime tekrar aldım ve yoğun olduğum bu zamanlar içinde biraz uzun sürede bitirdim ama iyi ki okumuşum dediğim kitaplardan birisi oldu. (:

       Kitaba gelecek olursak, Limon Ağacı; Ortadoğu'da yaşanan gerçek bir hikayeyi anlatıyor bize. Bir Filistinli, bir İsrailli ailelerinin tarihinin nasıl kesiştiğini, aralarındaki dostluğu ve yıllar içinde Ortadoğu'da yaşanan acı savaşı kanıtlarıyla birlikte aktarıyor. Kitap fazla yoğun olduğundan okurken bazı bölümleri fazla bunaltabiliyor. Ama sindirerek okunduğunda, yirminci yüzyılın en önemli olaylarından birini böyle kusursuz ve duygusal biçimde aktardığı için yazara içten bir teşekkür etmemek imkansız hale geliyor. 

     Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümü bitirmiş biri olarak, okula ilk başladığım sene kitabı okuyamamış ve yarısında bırakmıştım. Mezun olduktan sonra, bu kitabı mutlaka okumalıyım dedim ve derslerde edindiğim bir altyapıyla bu kitap benim için bambaşka bir yere sahip oldu. Tarihi olayları sevmeyenler için gerçekten çok sıkıcı bir kitap. Ama gerçek hikayeleri, gerçek tarihi seven ve Ortadoğu Bölgesine ilgisi olanların bu kitabı severek okuyacaklarını düşünüyorum. Umarım keyifli bir yazı olmuştur. (:

Sevgiler

5 yorum:

  1. Kitabın ismini sevdim :) Tarihi kitapları da çok severim. Bir şeyler öğrenebileceğim tarzdaki kitapları seviyorum. Limon ağacıda böyle bir kitap gibi duruyor. Mutlaka okucak :) Güzel yorum.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler. (: Kitabın ismi beni de cezbettiği için almıştım. Seviyorsan mutlaka kitaplığında ona yer vermelisin. (:

    YanıtlaSil
  3. Merhaba canım kitabın ismi oldukça güzel okumak isterim yazı için teşekkürler :)
    Seni de bloguma beklerim www.makeupby-ezgi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. selam takipteyim banada beklerim

    YanıtlaSil