15 Ekim 2015 Perşembe

Nişan Hazırlıkları - Mekan Seçimi



      Dört ay önce nişanlanmama rağmen, uzun zamandır bu kategoriyi boş bıraktım farkındayım. Hazır söz, nişan sezonundayken taze taze yazmak istedim. (: Nişan hazırlıklarını kendime göre başlıklara ayırdım ve ilk başlık olan 'Mekan Seçimi'yle başlamak istedim. Başlayalım (:

    Nişan yapmaya karar verdikten sonra (Biz Ekimde söz yazın da nişan olarak karar verdik), öncelikle mekan aramaya başladım. Yaz sezonu kısa olduğu ve açık alanda nişan düşündüğümüz için araya Ramazan da girince nişan zamanına biraz da mekan karar vermiş oldu. Yaz sezonundaki nişan için mekanla Aralık ayında anlaştık. Çünkü İstanbul'da istediğiniz mekan için erken rezervasyon gerekiyor. Bunu, Kasımda opsiyonlu ayırmamıza ve Aralık'ın başında kesinleştirmemize rağmen hafta sonu yer bulamadığım zaman daha açık bir şekilde anladım. (: Tabi bu anlattıklarım İstanbul için geçerli, diğer şehirleri bilemem.

   Mekan seçerken, kaç kişilik davet vereceğinize ve hayalinize öncelik verin derim. Kendi tecrübelerimden yola çıkarak; hayalim deniz kenarında bir mekan ve küçük bir davetti. Ailelerimiz de fikrimize saygı gösterince, deniz kenarı olmayan mekanları eledik ve daha önceden kriterlerime göre hazırladığım listeyle gezinmeye başladık. Aslında ilk düşüncemiz Sultan Sarnıcı'nda nişan yapmaktı ama orada otopark sıkıntısı olduğundan ve Anadolu yakasında oturduğumuz için bu fikirden malesef vazgeçtik. Gerçi deniz kenarı değildi ama tarihi bir mekana da asıl hayır diyebilirdim. (:  Fenerbahçe'de ki mekanlarda hafta sonu yer bulamayınca panik yapıp Çamlıca'da ki köşklere bakmaya başladık ve kardeşimin aklına Mihrabat Korusu geldi. İnternetten araştırıp, mekana gidip bakınca ve içime sinince orayla anlaştık. böylece en büyük hayallerimden biri gerçekleşmiş oldu. Bu kadar deniz hastası olduğumu da bu sayede anladım. (:

      Mihrabat Korusu'nda genelde düğün organizasyonları yapılıyormuş. Toplu bir paket alıyorsunuz daha doğrusu ödediğiniz ücretin içinde fotoğraf, süsleme, yemek ve müzik hizmetleri var. Anlaşmalı oldukları firmalarla görüşüp anlaşıyorsunuz. Böylece, hepsiyle ayrı ayrı uğraşmamış oluyorsunuz. (:

      Ben nişan mekanını hayallerime göre seçtim. Ama mekan seçerken davetli sayısı da hayaller kadar önemli yer kaplıyor. Bu işi pürüzsüz şekilde halletmek ve yorulmadan mekan aramak için mutlaka detaylı hazırlanmış bir liste yapmanızı tavsiye ederim. Her ne kadar kolay görünse de, mekanı seçtikten sonra ne kadar yorucu ve stresli bir iş olduğunu fark ediyorsunuz.

    Nişan hazırlıklarının öteki başlıklarını ilerleyen zamanlarda yazacağım. Evlilik sürecindeki tecrübelerimle size yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana.(:
Sevgiler





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder