12 Nisan 2016 Salı

Okuduğum Kitapların Anıları



     Herkese Merhaba!

  Daha önce de kitapları çok sevdiğimden, her zaman hayatımda yerleri olduğundan bahsetmiştim. Bugün de okuduğum kitapları yalnızca kitaplığımda biriktirmek yerine, onların anılarını daha da güçlendirme sistemimden bahsetmek istiyorum. 

     Kendimi bildim bileli kitap okuma merakım vardır ve üniversitenin ilk yılında önünü alamadığım bir şekilde tutku haline gelmiştir benim için. Okuduğum kitap sayısı arttıkça ve kütüphanem hızla dolmaya başlayınca ben de bu kitapları bir deftere not etme isteği uyandı. Sanırım biriken şeyleri not alma gibi bir huyum var ki kolay kolay unutan bir insan da değilim. (: Bu huy, kitap, kalem ve yazmayı çok sevdiğim için olsa gerek. (: Aldığım çeyizleri de deftere kaydetme isteği buradan geliyor demek ki. Çeyiz defteri yazısını okumak için buraya tıklayabilirsiniz.

    Konumuza dönecek olursak, okuduğum her kitabı, yeni bir yıl yeni bir sayfa mantığıyla (: numaralandırarak not alıyorum ve bu bana inanılmaz keyif veriyor. (: Görsellerde detaylı olarak göreceğiniz şekilde 5 yıldır düzenli bir şekilde not alıyorum. Böylece, her sene kaç kitap okumuşum, hangi tarza yönelmişim kolayca ayırt edebiliyorum. 6. yılıma başlamış bulunuyorum ve her yeni sene beni çok heyecanlandırıyor.

       Okuduğum kitapları not almak, hem mutlu ediyor beni hem de ilerde bağış ya da takas yaparsam işime yarayacağını düşündüğüm bir sistem benim için. Çünkü, tamam bir sürü kitabım olması beni çok mutlu etse de bir daha elime almayacağımı düşündüğüm ve sadece koleksiyon olarak saklayıp yıllarca raflarda boş duracağı hissi oluşunca kendimi kötü hissediyorum. Belki ilerde bir şekilde başkalarına da faydalı olur düşüncesi var hep aklımda. (:

      Kitap kurtlarının da mutlaka bir defterleri vardır okuduklarını not aldıkları.. Ben böyle çok mutlu oluyorum ve sizinle paylaşınca daha da mutlu oldum. (:


Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder