20 Eylül 2015 Pazar

E. L. James - Grinin Elli Tonu





      Herkese merhaba!

    Bu yazımda, 'Erotik Romanlar' kategorisinin kraliçesi E. L. James'in 2012 yılında çıkan serisinden bahsedeceğim. Bu seri, dünya genelinde epey konuşuldu. Haberleri okuduğumda hemen ben de gidip üç kitabı da aldım tabi. Bu kadar erotik olduğunu hiç tahmin etmemiştim açıkçası.

   Meşhur üçlemenin baş kahramanları Christian Grey ve Anastasia Steele. Bu yıl ilk kitabın filmi vizyonda yerini aldıktan sonra sanırım bilmeyen kalmamıştır. Ben filmi izlemedim, izlemeyi de hiç düşünmedim.Çünkü, bu tarz kitabın filminin nasıl olacağını aklım almadı. (: Zaten, genelde kitaplardan uyarlanan sinema filmleri bana samimiyetsiz geliyor.

   'Erotik Romanlar' kategorisi ile ben bu seri sayesinde tanıştım. Bu seri, çok konuşuldu ve reklam sayesinde oldukça yaygınlaştı. Sonrasında onlarca roman piyasaya sürüldü, -sözde- 'eser' diye... Bence bu tarz kitaplarda edebiyat namına bir gram değer yok. Evet, serinin tüm kitaplarını okudum. Böyle sansasyon yaratan bir serinin sonu nereye varır merak ettim ki oldukça klasik bir sonla bitti.
Şimdiye kadar hikayeyi Anastasia anlatmıştı. Yazar, bu sene Grey'in bakış açısından okuyabileceğimiz bir kitap çıkardı. Serinin 4. kitabında olay nerelere gidiyor merak ediyorum. Umarım, birebir aynı değildir; kendini tekrarlıyor gibi...

   Bence erotik romanlar, farklı tarz oluşturmak adına okuyucuya sunulan zaman kaybı. Kitabın içinde tarih, aşk, tutku ve gerçek bir kurgu barındırmayan karalamalar... Evet, ben de her ne kadar hoşlanmasam da o kitabı alacağım. Ama dediğim gibi, hikayenin daha uzatılacak, olayı nerelere vardıracak merakıyla alacağım. Umarım, bu serinin son kitabıdır. (:

Sevgiler,
Zeyrik

2 yorum:

  1. Zeynep Hanım, erotik roman, hatta erotik çizgi roman ülkemizde çok eski zamanlardan beri yayınlanmakta ve ciddi bir okur kitlesi barındırmakta. Örneğin kitaplığımda Mayıs 1975 baskılı Kelebek yayınlarına ait "Sevişmek" isimli bir kitap var. Kelebek Yayınlarına bakıldığında genelde erotik, müstehcen ya da en hafif tabirle hınzır yayınların ağırlıkta olduğu göze çarpıyor. Ancak bu seri her nasılsa fazla popüler oldu. Bu nedenle de taklitleri çıktı. Ancak kesinlikle türün öncüsü değil, sadece reklamda başarılı oldu. Edebi olmadıkları konusundaki görüşlerinize ise sonuna kadar katılıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Evet, erotik romanların eski tarihlerden beri var olduğunun farkındayım. Anlatmak istediğim son zamanlarda çok fazla popüler olması önceden bu kadar popülaritesi ve reklamı var mıydı bilemiyorum. Hatta böyle bir durum hatırlamıyorum. O nedenle o şekilde bir tutum sergiledim yazımda. Bilgileriniz için teşekkür ederim. Açıkçası, araştırma merakı uyandırmamıştı içimde hiç bu tarz romanların tarihi.

    YanıtlaSil