13 Eylül 2015 Pazar

Serkan Özel - Kapalı Gişe Yalnızlık







         Kitap okumak alışkanlıktır, hobidir. Herkesin hoşlandığı türler farklıdır ve son zamanlarda çok fazla kitap türleri oluştu. D&R' de gezinirken kampanyalı ürün olarak rastladığım ve okuduğum kitaptan bahsedeceğim bu yazımda size.

      Serkan Özel ismini ilk defa duydum ama kitabı alırken yazardan çok kitabın adı ve kapağı ilgimi çekti itiraf etmeliyim. Son dönemlerde raflarda yer alan kitapların çoğunda bu tarz kapaklar var ve ben de klasik bir aşk öyküsüdür diye alayım dedim. Klasik öyküleri, basit kurguları her zaman sevmişimdir.

    Kitaba başlamadan önce ön sözü okudum ve bakalım nasıl bir öykü düşüncesiyle heyecanla başladım. İki yüz küsür sayfa olan  kitabın son sayfasını okuyup kapağını kapattığımda, kitaptan aklımda kalan ne oldu diye düşünürken hiçbir şey kalmadığını fark ettim. Bana kattığı en ufak bir cümle bile yoktu. Okuduğum şeyden bir şey anlamadan boş boş okumuş hissi uyandırdı içimde. anladığım yalnızca bir şey vardı, O da; bir "edebiyat" ve bir "eser" olmadığı.  

         Açıkça ifade etmek gerekirse, kitabın içinde bir öykü yok. Bir öğreti yok.  Yazar aşk acısı çekiyor ve kitabın içinde onlarca farklı bölüm olmasına rağmen cümleler hep aynı. Ayrıca, bir o kadar da klişe. Bölüm sonlarına özlü sözler eklemiş, fakat o kadar kulak aşinalığı olduğumuz sözler ki zaten yeterince anlamsız olan kitabı bir o kadar da gereksiz kılmış. Bence yazar, sanki toplamda bir sayfa olması gereken bir kısa hikayeyi günümüz sosyal medyasından esinlenerek sayfa doldurmalıyım düşüncesiyle aynı ifadeleri hatta cümleleri kullana kullana iki yüz sayfa yapmış.

       Daha kitabı okurken Serkan Özel'i araştırma isteği uyandı içimde. Biyografi olarak bir şey bulamadım. Bulduğum tek şey Sıcak Ayaz'ın yazarı olduğu. Sıcak Ayaz'ı okumadım. Çok fazla övülmüş. Bu kitaptan sonra içimde okuma merakı uyandırmadı malesef. Sıcak Ayaz nasıldır bilemem, ama Kapalı Gişe Yalnızlık bence klişeler ve taklitlerle dolu tam bir fiyasko. 

       Kapağa bakarak kitap aldığım doğrudur. İlk defa beni yanılttı bu kumar. (: Profesyonel bir kitap eleştirmeni olmasam da bence Serkan Özel'in edebi eser kaleme alması için çok daha yaratıcı olması gerekiyor diye düşünüyorum.

Sevgiler,
Zeyrik

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder