3 Eylül 2015 Perşembe

George Orwell - Hayvan Çiftliği




         Üniversitenin ilk sınıfında ders aldığım hoca bu kitaptan bahsetmiş ve ben de bir kenara not almıştım. Tabi ki onu unuttum ve yıllar sonra D&R'nin internet sitesinde gezinirken karşıma çıktı ve hemen siparişi verdim. Siyaset bilimi okuyan biri olarak reel sosyalizmi eleştiren bu kitabı oldukça başarılı buldum.

             Kitabın adı ve kapağı her ne kadar çocuk kitabı gibi görünse de yetişkinlere uygun bir kitap olduğunu söylemem gerek. Hikaye tadında, baş karakterlerin hayvanlar olduğu bu kitap bize sosyalizm ve diktatörlükle ilgili yaşanmışlıkları hayvanlar aracılığıyla anlatıyor.

       Kitap daha önce de birkaç kere Türkçeye çevrilmiş. Ben Can Yayınları' nın olanı bulduğum için onu aldım. Okumak isteyenlere, merak edenlere ve ilgililere tavsiye ederim. İnce bir masal kitabı gibi olan bu kitap çerez gibi gidiyor ve yazar anlatmak istediğini yalın bir dille aktarıyor. Oldukça başarılı bir eleştiri kitabı olduğunu bir kere daha belirtmem gerek.   

Keyifli okumalar
Zeyrik


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder