29 Haziran 2015 Pazartesi

Millennium Serisi - Stieg Larsson




     Polisiye ve gerilim romanlarından vazgeçemememin sebebi ve kütüphanenizde mutlaka bulunması gereken bir seriden bahsedeceğim size. Üç kitaplık seriye sahip olan 'Millennium', beni polisiye romanlarına bağlayan bir seri olmuştur. Hatta son kitabın çıkmasını çok zor beklemiştim. (:

     'Ejderha Dövmeli Kız', 'Ateşle Oynayan Kız' ve 'Arı Kovanına Çomak Sokan Kız' kitapların sırasıyla isimleri. Diğer okuduğum kitap serilerinde genelde ilk kitap çok güzel, ikincisi aynı ilki gibi ve üçüncüsü ilk iki kitapla birebir aynı oluyor. (: Sadece karakter ve hikayeyi sevdiğim için okuyorum. Fakat bu seride her kitapta yepyeni bir durum beliriyor ve okuyucu kitabın son zamanında bitmemesi için dua ediyor. Evet o okuyucu benim. (:

     Kitabın ana karakteri Lisbeth Salander. Yetenekleriyle beni büyülemişti. (: Bu serinin filmi de yapıldı. İlk önce İsveç tarafından sinemaya uyarlandı. İlk filmi fena değildi. Diğerlerini izlemek istemedim. Ama filmin hayran kaldığım tek şeyi, benim okurken oluşturduğum Lisbeth karakteriyle filmdeki Lisbeth karakteri birbirine çok yakındı. Daha sonra ABD tarafından sinemaya uyarlandı ve bence filmi berbat ettiler. Bir kere kitabı okuyan kişi o filmin afişini görünce izlemeye gönlü razı olmaz. (: Çünkü kitapta tarif edilen karakterle film afişindekinin hiç bir alakası yok. O yüzden ben o filmi izleyemedim.

     Kitapların filmleri hiçbir zaman daha cazip gelmedi bana. Çünkü, kitabın içindeki her ayrıntıyı filmde işleyemiyorlar. Filmin süresi var ama kitap sınırsız. Bir de filmler benim hayalimi sınırlıyor diye düşünüyorum. Eğer önce filmi izlediysem, kitabı okurken filmdeki karakter oluşuyor kafamda ister istemez.

     Bu üçleme 4-5 yıldır var olan bir seri. Benim şu anda bu seriden bahsetmemi tetikleyen en önemli sebep ise geçen gün internette gördüğüm bir haber oldu. Stieg Larsson'un kitabın başkarakterini yeğeninden esinlenerek ortaya çıkardığı haberini gördüm. Beni ilgilendiren asıl kısmı 2004 yılında kalp krizi ile yaşamını yitiren Stieg Larsson'un kalan notlarından derlenerek 'Millennium' serisinin dördüncü kitabının çıkacağı haberiydi. 'Örümcek Ağındaki Kız' adlı dördüncü kitabın, Ağustos ayında Avrupa ve ABD'de piyasaya çıkacağından bahsediliyor. Bu nedenle orjinal üçleme hakkında tavsiyede bulunmak istedim.

     Sonuç olarak, 'Millenium' üçlemesini şimdiye kadar okumadıysanız mutlaka okuyun. Filmini izlemeyin. (:




Sevgiler
Zeyrik
Follow my blog with Bloglovin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder